menu
LICS Logo
om lics
Efter 18 år i bogbranchen, først som boghandler og siden som butikschef, brandmanager og retailmanager, besluttede jeg i 2017 at stifte LICS. Jeg kender bogbranchen ind og ud, har et skarpt og innovativt blik for tendenser, sociale medier og salg i øjenhøjde. Behøver jeg sige, at jeg har bøger i blodet?
Bøger er et termometer på den tid, vi lever i. Har man først fået øjnene op for det, vil man opleve hvor meget litteraturen kan fortælle en om, hvad der ulmer i vores samtid.
Kristian Sondt
Fortællingen om Lics
LICS blev stiftet i 2017 af boghandler Kristian Sondt, som efter mange år i branchen, så et stigende behov for en professionel og tillidsbaseret tilgang til bogsalget for både de nye og etablerede forlag. Med kærlighed til både bogen og bogbranchen er det LICS’ mission, at bøgerne ikke blot handler på boghandlernes hylder, men også i læserens hænder, og det kræver både et dygtigt indsalg og klar formidling af bogen, kendskab til de enkelte boghandleres og kæders vilkår og marked og et blik for onlinebevægelser og de sociale medier. Vejen til boghandlerens hjerte er ikke kun brolagt med bogens kvaliteter, men også med alt det der omgiver den: det gode omslag, forståelsen for målgruppen, en skarp formidling og en tillidsbaseret relation til forlag og forlagsrepræsentanten. Som forlagsrepræsentant går LICS gerne med udgiveren hele tilblivelsesvejen fra idéudvikling til salg. Tilgangen er båret af en ærlig og ligetil kommunikation og af den gode relation. LICS fungerer som det direkte talerør fra forlag til boghandler – men også fra boghandler til forlag. På den måde arbejder LICS både for en styrket bogbranche og en levende litteratur.